Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności Specjalistycznej Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Katowicach

Informacje ogólne

Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Katowicach zobowiązuje się zapewnić dostępność osobom ze szczególnymi potrzebami zgodnie z ustawą o zapewnieniu dostępności z dnia 19 lipca 2019 r. (Dz. U. 2019, Poz. 1696) oraz dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Dostępność architektoniczna

Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Katowicach przy ulicy Sokolskiej 26 znajduje się w dzielnicy Śródmieście miasta Katowice. Dojście piesze od ul. Sokolskiej. Najbliższe miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na ul. Sokolskiej 26 wprost wejścia do budynku, w którym mieści się Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna.

Postój taksówek znajduje się po drugiej stronie ulicy Sokolskiej, możliwe dojście do postoju przejściem podziemnym.

Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Katowicach znajduje się w budynku przy ulicy Sokolskiej 26. Pomieszczenia poradni znajdują się na parterze oraz na I piętrze budynku. Wejście do poradni jest dostosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim.

Gabinety znajdujące się na parterze są dostępne dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Do pomieszczeń poradni na I piętrze możliwe jest dostanie się klatką schodową. Korytarze na parterze i piętrze poradni umożliwiają wyminięcie się dwóch osób.

Osoby niepełnosprawne ruchowo oraz z wózkami dziecięcymi przybywające do Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej otrzymają niezbędną pomoc od pracowników Poradni.

Sekretariat poradni znajduje się na I piętrze Poradni.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych oraz tłumacza języka migowego.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a (brajla) dla osób niewidomych oraz oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób słabowidzących słabowidzących.

Toaleta dla klientów poradni znajduje się na parterze w końcu korytarza. Dostęp do toalety możliwy jest dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Poradnia wyposażona jest również w przewijak, który znajduje się w gabinecie rehabilitacyjnym.

Nie ma przeszkód wstępu osoby z psem asystującym.

Dostępność cyfrowa strony internetowej

Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Katowicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Katowicach – sppp.katowice.pl

Data publikacji strony internetowej: 2020-02-10

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-07-11

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Strona WWW sppp.katowice.pl posiada ułatwienia dla osób niepełnosprawnych, w zakresie korzystania, przeglądania i przetwarzania informacji oraz treści prezentowanej dla potrzeb przeglądającego. W/w strona posiada funkcjonalności do zmiany wielkości czcionki do czwartego poziomu powiększenia (wraz z możliwością pomniejszania w przypadku chęci dopasowania rozmiaru), wyświetlania strony WWW zakresie szarości, wysokiego kontrastu, negatywu, jasnego tła. Możliwe jest również podświetlenia aktywnych linków URL, oraz włączenia czytelnej czcionki.

Strona została przygotowana tak, aby występował na niej stosunkowo wysoki kontrast względem sąsiadujących elementów. Pasek dostępności umieszczony po prawej stronie na wysokości paska nawigacji strony WWW, strona dostosowana jest również do czytników treści na stronie WWW. Stronę WWW sppp.katowice.pl posiada możliwość nawigacji poprzez menu przy użyciu przycisku TAB na klawiaturze. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Obrazki na poszczególnych stronach posiadają atrybuty alt, stosuję się dla ułatwienia korzystania ze strony: wyszukiwarkę treści, stworzona jest mapa strony.
Dokumenty zapisane w formacie PDF oraz pliki tekstowe, nie posiadają jednoznacznego nazewnictwa, oraz nie są dostosowane do wytycznych o dostępności.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

Deklarację sporządzono dnia: 2020-09-21

Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2021-07-11

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Osoba odpowiedzialna za rozpatrywanie skarg i wniosków w kwestii dostępności strony:

Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Danuta Jochemczyk

  • E-mail: poradnia@sppp.katowice.pl
  • Telefon: 32 2599586

Informacje na temat procedury opisanej w art. 18 ustawy o dostępności cyfrowej

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu.

Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, itp.

Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu.

Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

Organ nadzorujący: Dyrektor Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Katowicach
Adres: 40-086 Katowice, ul. Sokolska 26
E-mail: poradnia@sppp.katowice.pl
Telefon: 32 2599586

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich jest dostępna pod adresem: https://www.rpo.gov.pl/.


Język migowy i inne środki komunikacji

Informacja o sposobie realizacji przepisów ustawy z dnia 13 sierpnia 2011 roku o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. 2011.209.1243).

Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna w Katowicach zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o języku migowym i innych środkach komunikowania się, jako środki wspierające komunikowanie się udostępnia pocztę elektroniczną: z wykorzystaniem udostępnionych adresów mailowych oraz telefonicznie (32) 259-95-86

W kontaktach z Poradnią osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się z powodu dysfunkcji narządu słuchu, wzroku lub łącznego wystąpienia tych dysfunkcji, mają prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej (art. 7 ustawy).

Poradnia zapewnia możliwość korzystania przez osoby uprawnione z pomocy wybranego tłumacza migowego lub tłumacza-przewodnika. Świadczenie jest bezpłatne (art. 10 ustawy).

Chęć skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się należy zgłosić co najmniej na trzy dni robocze przed tym zdarzeniem z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenia można dokonać drogą pisemną, elektroniczną lub telefonicznie. Zgłoszenie powinno zawierać:

• imię i nazwisko osoby zgłaszającej wraz ze wskazaniem terminu i godziny wizyty w poradni oraz nazwisko specjalisty u którego wizyta ma się odbyć,

• wskazanie wybranej metody komunikowania się,

• wskazanie rodzaju sprawy, którą zamierza załatwić w poradni,

• wskazanie sposobu kontaktu ze zgłaszającym.

W przypadku braku możliwości realizacji świadczenia, Poradnia zawiadamia o tym fakcie, wraz z uzasadnieniem osobę uprawnioną, wyznaczając inny możliwy termin realizacji świadczenia lub wskazując na inną formę realizacji uprawnień określonych w ww. ustawie.

Skip to content