Nasza oferta

W ramach naszej działalności statutowej prowadzimy:

  • diagnozę psychologiczną, pedagogiczną i logopedyczną,
  • terapię psychologiczną, pedagogiczną oraz logopedyczną (indywidualną i grupową),
  • wczesne wspomaganie rozwoju,
  • rehabilitację ruchową,
  • terapię SI,
  • terapię Biofeedback,
  • kwalifikowanie do specjalistycznych form pomocy dziecku
  • poszukiwanie optymalnych dla dziecka form realizacji obowiązku szkolnego,
  • poradnictwo zawodowe,
  • pracę z dzieckiem krzywdzonym,

Oferta dla rodziców i opiekunów:

  • Poradnictwo
  • Spotkania edukacyjne dla rodziców i opiekunów
  • Grupa wsparcia dla rodziców i opiekunów dzieci niepełnosprawnych
  • Udzielanie informacji o istniejących stowarzyszeniach, fundacjach, inspirowanie rodziców do wstępowania do nich lub zakładania nowych
  • Konsultacje z doradcami zawodowymi dla rodziców i opiekunów dzieci niepełnosprawnych

SPPP planuje i prowadzi wspomaganie przedszkoli/szkół/placówek poprzez działania mające na celu poprawę jakości pracy przedszkola/szkoły/placówki

w zakresie:

  1. wynikającym z kierunków realizacji przez kuratorów oświaty polityki oświatowej państwa, (ustalanych przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania zgodnie z art. 60 ust. 3 pkt 1 ustawy Prawo oświatowe oraz wprowadzanych zmian w systemie oświaty);

    Ww. kierunki obejmują:

  • wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego
  • podniesienie jakości edukacji matematycznej, przyrodniczej, informatycznej
  • pracowanie możliwych barier, jakie może napotkać uczeń z różnego typu niepełnosprawnością w nabywaniu wiedzy i umiejętności w zakresie ww. przedmiotów – do uwzględnienia przez nauczycieli w procesie edukacji (artykuł w formie pliku do pobrania umieszczony na stronie internetowej poradni)
  • bezpieczeństwo w Internecie, odpowiedzialne korzystanie z mediów społecznych
  • Kampania społeczna „Mama, tata, tablet” prowadzona przez pracowników poradni
  • Zajęcia warsztatowe z wykorzystaniem technologii informacyjnej dla uczniów szkół podstawowych „Cyberprzyjazny? Lubię to!” prowadzone na wniosek szkół przez pracowników poradni na terenie szkoły.
  • wprowadzenie doradztwa zawodowego do szkół i placówek
  • działalność i wsparcie udzielane szkołom oraz uczniom przez pracowników działu doradztwa zawodowego
  • wzmacnianie wychowawczej roli szkoły
  • konsultacje z nauczycielami, poradnictwo dla rodziców
  • warsztat „Zasady współpracy z rodzicami dziecka niepełnosprawnego” prowadzony na wniosek szkoły przez pracownika poradni
  • podnoszenie jakości edukacji włączającej w szkołach i placówkach systemu oświaty
  • indywidualne konsultacje w odpowiedzi na prośbę szkoły/nauczyciela na terenie poradni lub szkoły (obserwacja dziecka na terenie placówki, udział w spotkaniu zespołu ds. pomocy ped.-psych. itp.)
  • dyżury pracowników poradni na terenie szkoły, która zgłosiła takie zapotrzebowanie (wg indywidualnych ustaleń)
  • organizacja spotkań tematycznych dla określonych grup nauczycieli/wychowawców na terenie poradni (np. „Uczeń z zaburzonym zachowaniem w klasie masowej”.)

2. wymagań stawianych wobec przedszkoli, szkół i placówek, których wypełnianie jest badane przez organy sprawujące nadzór pedagogiczny w procesie ewaluacji zewnętrznej, zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 44 ust. 3 ustawy Prawo oświatowe;

3. realizacji podstaw programowych;

Zadania profilaktyczno – wychowawcze (pochodzące z nowej podstawy programowej – z dnia 14 lutego 2017), w ramach realizacji, których SPPP może wspomagać szkoły:

  • wprowadzanie uczniów w świat wartości, w tym ofiarności, współpracy, solidarności, altruizmu, patriotyzmu i szacunku dla tradycji, wskazywanie wzorców postępowania i budowanie relacji społecznych, sprzyjających bezpiecznemu rozwojowi ucznia (rodzina, przyjaciele);
  • wzmacnianie poczucia tożsamości indywidualnej, kulturowej, narodowej, regionalnej i etnicznej;
  • formowanie u uczniów poczucia godności własnej osoby i szacunku dla godności innych osób;
  • rozwijanie kompetencji, takich jak: kreatywność, innowacyjność i przedsiębiorczość;
  • rozwijanie umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, rozumowania, argumentowania i wnioskowania;
  • ukazywanie wartości wiedzy jako podstawy do rozwoju umiejętności;
  • rozbudzanie ciekawości poznawczej uczniów oraz motywacji do nauki;
  • wyposażenie uczniów w taki zasób wiadomości oraz kształtowanie takich umiejętności, które pozwalają w sposób bardziej dojrzały i uporządkowany zrozumieć świat;
  • wspieranie ucznia w rozpoznawaniu własnych predyspozycji i określaniu drogi dalszej edukacji;
  • wszechstronny rozwój osobowy ucznia przez pogłębianie wiedzy oraz zaspokajanie i rozbudzanie jego naturalnej ciekawości poznawczej;
  • kształtowanie postawy otwartej wobec świata i innych ludzi, aktywności w życiu społecznym oraz odpowiedzialności za zbiorowość;
  • zachęcanie do zorganizowanego i świadomego samokształcenia opartego na umiejętności przygotowania własnego warsztatu pracy;
  • ukierunkowanie ucznia ku wartościom;
  • wzmacnianie poczucia tożsamości narodowej, przywiązania do historii i tradycji narodowych, przygotowanie i zachęcanie do podejmowania działań na rzecz środowiska szkolnego i lokalnego, w tym do angażowania się w wolontariat;
  • wychowanie dzieci i młodzieży w duchu akceptacji i szacunku dla drugiego człowieka, kształtuje postawę szacunku dla środowiska przyrodniczego, w tym upowszechnia wiedzę o zasadach zrównoważonego rozwoju, motywuje do działań na rzecz ochrony środowiska oraz rozwija zainteresowanie ekologią;
  • nabywanie kompetencji społecznych takich jak komunikacja i współpraca w grupie, w tym w środowiskach wirtualnych, udział w projektach zespołowych lub indywidualnych oraz organizacja i zarządzanie projektami;
  • w realizowanym procesie -wychowawczym szkoła podejmuje działania związane z miejscami ważnymi dla pamięci narodowej, formami upamiętniania postaci i wydarzeń z przeszłości, najważniejszymi świętami narodowymi i symbolami państwowymi.

4. rozpoznawania potrzeb dzieci i młodzieży oraz indywidualizacji procesu nauczania i wychowania;.

  • Diagnozowanie, opiniowanie i orzecznictwo prowadzone przez poradnię (wraz ze wskazaniami do pracy dla szkoły oraz dla rodzica)
  • Poradnictwo dla rodziców i konsultacje dla nauczycieli
  • Obserwacja dziecka na terenie placówki
  • Program profilaktyczny dla dzieci z grupy ryzyka dysleksji prowadzony przez pracowników poradni

5. analizy wyników i wniosków z nadzoru pedagogicznego oraz wyników egzaminów, o których mowa w art. 3 pkt 21, 21c i 21d ustawy o systemie oświaty;

  • Konsultacje, porady, warsztaty dla nauczycieli na wniosek placówki

6. potrzeb zdiagnozowanych na podstawie analizy wyników i wniosków, o których mowa w pkt. 5;

  • Konsultacje, porady, warsztaty dla nauczycieli na wniosek placówki

7. innych potrzeb wskazanych przez przedszkole/szkołę/placówkę.

  • Ustalenie i zaplanowanie oraz przeprowadzenie działań mających na celu zaspokojenie ww. potrzeb
  • Opracowanie ankiety ewaluacyjnej umożliwiającą wspólną ocenę efektów realizacji zaplanowanych form wspomagania placówki
Skip to content